I allmänhet:

All handel och dialog sker i enlighet med de allmänna villkoren i köpelagen och konsumentavtalet.

Ångra:

En 14-dagars ångerrätt beviljas för alla köp som görs i webbshoppen. Om du vill utnyttja ångerrätten måste detta, senast 14 dagar efter mottagandet eller samlingen av artikeln, otvetydigt meddelas skriftligen på ett formulär som innehåller minst följande information:

Ångra formulär:

Till:

KAJAK FÖR ALLA

Grønningen 52

8783 Hornsyld

Tel: 5126 7063

info@kajakforalle.dk

Jag meddelar härmed att jag vill utnyttja ångerrätten i samband med mitt / vårt köpavtal för följande artiklar:

Beställde det:

Mottagen på:

Anledning till uttag:

Namn:

Adress:

Datum:

Signatur:

Ladda ner avbokningsformuläret här

Köparen är ansvarig för att senast 14 dagar efter annulleringsdatumet returnerar artikeln oanvänd och i väsentligen samma skick och kvantitet som den mottogs. Köparen bär ansvar och risk samt alla kostnader i samband med avkastning upp till mottagaren.

Klagomål:

24-månaders reklamationsrätt beviljas för alla varor, jfr bestämmelserna i inköpslagen. Rätten till reklamation gäller endast för korrekt användning av produkten för dess primära syfte.

Betalning:

Omedelbart efter köpet på webbplatsen mottas en standard orderbekräftelse som ligger till grund för betalningen. Om betalningen sker som en överföring, antingen via bank eller en mobil enhet, måste ordernummer anges som referens. Om beställning nr inte anges vid betalningstillfället kan detta skapa en fördröjning och kajak & fritid kan inte hållas ansvarig för extremt lång leveranstid. Efter att full betalning för beställningen har registrerats skickas originalfakturan av post. Om betalning sker med bankkort dras beloppet från kortinnehavarens konto samma dag som artikeln skickas. Betalning med Dankort är gratis. När du betalar med internationella kreditkort tillkommer en betalningsavgift. Betalningsavgiften kommer dock aldrig att överstiga den avgift som Teller A / S fastställt när som helst. Betalningsvillkoren är nettokontanter, om inte annat överenskommits. I händelse av brott mot kreditavtalet skickas ett påminnelsebrev ut efter att 3 dagar har överskridits. Påminnelseavgift är 100 DKK och ränteinkomsten är 1,5% / månad

Frakt:

Paket:

Paket som skickas med GLS kommer till paketbutiken inom 1-5 arbetsdagar.

Alla varor som skickas från ett lager i Danmark skickas med GLS som paket til en GLS PAketshop. GLS informerar köparen om paketets ankomst och var detta kan hämtas per. brev eller per. TEXTMEDDELANDE. Det är köparens eget ansvar att hämta varan inom den tidsfrist som anges i anmälan. Köparen är ansvarig för alla kostnader i samband med att returnera icke-samlade paket. Om du vill att ditt paket ska levereras till adressen måste särskild uppmärksamhet ägnas åt detta när du beställer i fältet "kommentar", och en avgift på 20 DKK måste betalas, som du måste lägga till det totala beloppet i orderbekräftelsen. Med mottagarens kvitto på fraktdokumentet accepteras leverans av artikeln och dess skick och kvantitet vid ankomst. Om det finns skada på föremålet eller dess förpackning, såväl som leveransfel vid ankomst, är det ett villkor för klagomål att reservationer görs på fraktdokumentet, mottagande vägras eller att defekten eller avsaknaden av fraktdokumentet meddelas skriftligen vid ankomsten av artikeln.

Den maximala storleken som kan beställas vid leverans med GLS är 140 cm. och 20 kg. Varor som överskrider dessa gränser måste hämtas vid en leveransplats, eller ett särskilt avtal måste ingås för leverans.

Kajaker:

Alla kajaker skickas med DSV transport varje onsdag, med förväntade leveranser inom 3-4 arbetsdagar. Leveransadressen för kajaker till Sverige kan endast vara en adress där det finns en registrerad verksamhet, även om kunden köper som privatperson. På adressen är det viktigt att det finns tillträde för stora exportbilar utan risk för skador. Kunden är skyldig att befinna sig på leveransadressen vid leverans av varan, såsom att kontrollera varan för transportskador innan mottagningsbekräftelse.

Klagomål och retur:

Om en artikel har fel eller defekter är det köparens ansvar att klaga omedelbart, du är medveten om felet och alltid inom rimlig tid.

Föremål kan endast returneras efter överenskommelse. Vid klagomål måste varan returneras på en särskild returfraktsedel, som utfärdas av KAJAK FOR ALL. KAJAK FÖR ALLA bär därmed kostnaden för returfrakt. Om köparen returnerar varor utan föregående avtal är köparen ensam ansvarig för kostnader och risker.

Rabattkoder:

En rabattkod är produktspecifik och anges entydigt i förhållande till den enskilda produkten. Om en rabattkod används för en annan produkt än den som koden anges förbehålls rätten att annullera beställningen.

Bokning:

Äganderätten till alla varor tas tills full betalning har gjorts. Priserna på webbplatsen är dagliga priser och kan komma att ändras utan föregående meddelande, eller kompensation för tidigare köp. Bokningar görs för tryckfel, prisförändringar, utgående varor och force majeure. Användning av varor sker på egen risk. '

Sekretesspolicy: Företaget förstår och respekterar vikten av integritet på Internet. Verksamheten kommer inte att avslöja information om kunder / användare till tredje part om det inte är nödvändigt för att genomföra en transaktion. Företaget kommer inte att sälja ditt namn, adress, e-postadress, kreditkort eller personuppgifter till någon tredje part utan ditt föregående tillstånd.

Bokningar görs för tryckfel och systemfel. Bokningar görs för prisändringar och fel i produktinformation.